پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 225925
آغاز انتخاب رشته آزمون سراسري از فردا
تاریخ انتشار : 1395/05/22 18:45:07
نمایش : 1689
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون سراسري سال ۹۵ از فردا (شنبه) ۲۳ مردادماه مي‌توانند براي تکميل فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون سراسري سال 95 از فردا شنبه 23 تا 28 مردادماه براي انتخاب رشته مهلت دارند.

اين داوطلبان بايد ابتدا کد رشته‌هاي انتخابي خود را در فرم پيش‌نويس مندرج در دفترچه راهنماي انتخاب رشته درج و پس از اطمينان از صحت کدرشته محل‌هاي انتخابي آن‌ها را در فرم اصلي انتخاب رشته ثبت کنند. 

هر داوطلب بايد با وارد کردن شماره پرونده، نام کاربري، رمز ورود و شماره شناسنامه يا شماره پرونده، کدرهگيري و شماره شناسنامه، کدرشته محل‌هاي تحصيلي مورد علاقه خود را از رشته‌هاي تحصيلي گروه آزمايشي مجاز يا گرو‌ههاي آزمايشي مجاز در دوره‌هاي مختلف روزانه، شبانه، نيمه حضوري، مجازي و پرديس خودگردان دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي و غيردولتي، دانشگاه پيام نور ثبت کرده و نسبت به تکميل فرم مذکور در مدت زماني که در نظر گرفته شده است، اقدام کند.

پس از تأييد نهايي کدرشته‌هاي انتخابي توسط داوطلب، شماره 15 رقمي توسط سيستم به عنوان رسيد انتخاب رشته در اختيار داوطلب قرارداده مي‌شود، اين رسيد پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات در يک صفحه مجزا ارائه مي‌شود.

داوطلبان بايد توجه داشته باشند که فقط يک بار اجازه انتخاب رشته به هر داوطلب داده مي‌شود، ضمناً پس از انتخاب رشته و دريافت رسيد 15 رقمي نيز داوطلبان مي‌توانند فرم انتخاب رشته خود را تصحيح يا ويرايش کنند.

داوطلباني که مجاز به انتخاب رشته هستند براي اينکه مراحل انتخاب رشته‌هاي تحصيلي را با موفقيت به پايان برسانند بايد اطلاعيه‌هاي اين سازمان، دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي و شرايط و ضوابط موسساتي که به صورت شرايط خاص پذيرش مي‌کنند و دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اينترنتي را به دقت مطالعه کنند.

تمام دانش آموزان دوره پيش دانشگاهي به شرط قبولي و اخذ گواهينامه دوره پيش‌دانشگاهي حداکثر تا  پايان شهريور ماه 95 حق انتخاب رشته خواهند داشت.

اين افراد اگر جزء پذيرفته شدگان رشته‌هاي تحصيلي دوره‌هاي روزانه (اعم از متمرکز يا نيمه متمرکز، پذيرش با آزمون يا صرفاً با اعمال سوابق تحصيلي) آزمون سراسري سال 1394 بايد منحصراً براي شرکت در گزينش رشته‌هاي تحصيلي، دوره‌هاي غيرروزانه آزمون سراسري 95 تنها به شرط اينکه تا تاريخ اول اسفند 94 نسبت به انصراف قطعي اقدام کرده باشند و در صورت داشتن ساير شرايط و ضوابط از جمله مقررات نظام وظيفه مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون بوده‌اند، در غير اينصورت مجاز به ثبت‌نام و شرکت در اين آزمون نيستند.

براساس ضوابط آزمون سراسري سال 1395 منحصراً آن دسته از داوطلباني که داراي مدرک پيش‌دانشگاهي و يا شاغل به تحصيل در دوره پيش‌دانشگاهي و يا داراي مدرک کارداني (فوق ديپلم) بوده‌اند، حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون را داشتند.

آن دسته از دانشجويان شاغل به تحصيل در دوره کارداني که موفق به اخذ مدرک تحصيلي دوره کارداني (فوق ديپلم) نشده‌اند، و همچنين آن دسته از داوطلبان نظام جديد آموزش متوسطه که به دوره پيش‌دانشگاهي راه نيافته‌اند، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون سراسري سال 1395 نبوده‌اند.

بديهي است چنانچه در آزمون شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته تلقي شده باشند، مجاز به تکميل فرم انتخاب رشته نيستند و در صورت تکميل فرم انتخاب رشته از گزينش نهايي حذف و برابر مقررات با آنان رفتار خواهد شد.

دانشجويان دوره روزانه (سنوات قبل) براي شرکت در آزمون بايد ضمن داشتن شرايط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنماي شرکت در آزمون، حداکثر تا تاريخ اول اسفندماه 94 از رشته‌اي که در آن مشغول تحصيل بوده‌اند، انصراف مي‌دادند. در غير اينصورت حتي در صورت انصراف بعد از تاريخ اول اسفند 94 در صورت قبولي در اين آزمون قبولي آنها باطل خواهد شد.

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html